For at gøre sin virksomhed mere kendt bruger rigtig mange firmaer reklameartikler, som man giver gratis væk. Det kan være alt fra kuglepenne til bolcher og poser med logo, men fælles for dem alle er, at de skal være med til at styrke kendskabet til virksomhedens navn, logo og kompetencer. For at sikre sig, at disse mål bliver opfyldt, skal man dog gøre nogle bestemte ting, så man får det optimale ud af sine gaver. Når man man overvejer at bruge poser med logo til dette formål, er der især nogle ting, der er vigtige at huske på.
Find det rette budskab til dine poser med logo
Udover firmaets logo kan man også printe noget tekst på sine poser med logo, så man kan få et budskab ud. Dette kan give modtagerne af poser med logo en idé om, hvad virksomheden står for, og et godt budskab kan være med til at sørge for, at din virksomhed ikke lige bliver glemt foreløbig. Når man bruger poser med logo som eksempel, kunne man skrive et ordspil, der involverer poser og ens firma på en sjov måde. Vælger man et godt budskab, kan det være svært for modtagerne at glemme dit firma bagefter. Der behøver dog ikke at være et sjovt budskab på ens poser med logo. Man kan nemlig sagtens vælge et mere seriøst emne for ens tekst.
Skab opmærksomhed med bæredygtighed
For eksempel kunne man ved at give poser med logo ud signalere, at man gerne vil gøre noget godt for miljøet. Når man får en stofpose med et logo og en besked om, at man kan være med til at gøre noget godt for miljøet, er der nok en bedre chance for, at man ikke bare smider posen væk. På den måde kan man altså gøre, at ens poser med logo har et formål for modtagerne, hvilket vil gøre, at flere mennesker udsættes for ens logo.