Når en virksomhed skal have markedsført sig selv og sine produkter gælder næsten alle kneb for at få kunderne til at vælge netop dine produkter fremfor dine konkurrenters. Derfor skal virksomhedsgaver heller ikke undervurderes. Det er nemlig en god måde hvorpå du kan introducere dine potentielle kunder for din virksomhed og dine produkter på en anden måde end direkte salg. Og der vil unægtelig blive lagt mærke til det. Det ligger nemlig meget i den psykologiske påvirkning.
Bevar dine kunder med virksomhedsgaver
Med virksomhedsgaver kan du symbolisere hvad din virksomhed her. For en virksomhedsgave er netop det, en gave er. Noget modtageren bliver glad for og som vedkommende kan få glæde og nytte af. Det er normalvis populært hos modtageren. Særligt de virksomhedsgaver, som man kan bruge igen og igen står i høj kurs hos dine potentielle kunder. Man skal selvfølgelig ikke kimse af bolcher med logo, vand eller andet, men de gaver, som kan bruges igen – så som et net, paraply eller USB stik – har ofte stor værdi. Det skaber noget buzz og word-of-mouth marketing mellem kundens og dens bekendte. Derved kan du øge din kendskabsgrad og øge din potentielle markedsandel.
En af de måder hvorpå du kan sørge for w-o-m marketing er at sørge for at dit logo er synligt og genkendeligt, så det kan genkendes og give den ønskede gennemslagskraft blandt kunderne. Det synlige logo betyder også at hver gang kunden bruger din gave, kommer dit logo til syne og bliver lagret i hukommelse og underbevidsthed hos dine potentielle kunder. Derved vil det også meget sandsynligt være din virksomhed, kunden kommer i tanke om, når vedkommende skal bruge et produkt, du tilbyder. Derfor er der altså værdi i at finde en gave, som ikke bare er en engangsting, men som kan bruges igen og igen. Afkastet vil i mange tilfælde overstige udgiften, og derfor skal man heller ikke så tvivl om effekten.